Polecam mBank

niedziela, 23 stycznia 2011

Usterki w Renault Megane

Megane I

produkcja 1995 - 2002

Najczęściej spotykane usterki w tym modelu to: wycieki oleju z okolic wybieraka skrzyni biegów, urywające się tylne amortyzatory (szczególnie w wersjach kombi), nieszczelności parownika klimatyzacji(korozja przewodów wejściowych), cewki zapłonowe(Sagem). Pojawiały sie także problemy z pilotami w kluczykach sterowanych na podczerwień, złącze oraz czujnik GMP, w silnikach Diesla czesto awarii ulegają turbospręzarki.




Megane II

produkcja 2002 - 2008

Najczęściej spotykane usterki w tym modelu to: łożyska podpór amortyzatorów, łączniki stabilizatora oraz stabilizator, łącznik skrzyni biegów (dolna poduszka), wtryskiwacze w silnikach 1.5dCi(85KM). W silnikach 1.5dCi(105KM) eksploatowanych w firmowych samochodach często zacierają się panewki, w rezultacie taniej wychodzi wymiana silnika niż jego naprawa(trzeba również wymienić turbosprężarkę). Zdarzają się również samoczynne pęknięcia szyby czołowej, uszkodzeniu również ulegają podnośniki szyb. W silnikach benzynowych często uszkodzeniu ulegały cewki zapłonowe(Sagem), oraz w silnikach 1.6 koła zmiennych faz rozrządu. Bardzo często słychać stuki i trzaski z okolic deski rozdzielczej, oraz rygli drzwi. Często nie działają przyciski w klamkach oraz optyka funkcji „wolne ręce”. Ze srebrnych zewnętrznych klamek odchodzi lub ulega przebarwieniu powłoka. Często pojawiają się problemy ze szczelnością przednich drzwi(zbiera się woda w bocznych kieszeniach drzwi). Także przy włączonej klimatyzacji, gdy jest niedrożny odpływ skroplin z klimatyzacji woda przecieka do środka i najczęściej kapie pasażerowi na nogi. Często przepalają sie żarówki mijania, korodują złącza i lampki podświetlenia tab.rej. W wielu przypadkach pojawia się korozja na wielu elementach, a przede wszystkim na nadkolach tylnych błotników i progach. Bardzo często rozszczelniają sie chłodnice klimatyzacji.





Megane II RS Sport

produkcja 2005-2008

Najczęściej spotykane usterki w tym modelu to: Samoistne pęknięcia szyby czołowej, wyciera się gałka zmiany biegów, przeciera się tapiceka foteli. Podobnie jak w zwykłych wesjach problemy pojawiaja się również z optyką i przyciskami w klamkach, przeciekami wody przy włączonej klimatyzacji.





Megane III

produkcja 2008 - do dziś

Najczęściej spotykane usterki w tym modelu to: Samoistne pęknięcia szyby czołowej, pękające osłony drążków zmiany biegów, nieszczelne lampki kierunkowskazów w lusterkach. Czasami pojawiają się problemy z linkami hamulca ręcznego. Bywają także problemy z linkami sterującymi zmianą biegów. Zimą pojawiają się problemy z nawiewem - wilgoć dostaje się do modułu wentylatora nawiewu.












Megane III RS Sport

produkcja 2010-do dziś

Niestety, na razie nie wypowiem się na temat tego modelu

6 komentarzy:

  1. Auta francuskie niestety często spotykają się z awarią. Nawet niska cena tych aut nie rekompensuje ich zawodności. Renault mają problemy z klimatyzacją, Peugeoty z tylna belka, można tak wymieniać. Oczywiście nie wszystkie modele mają te usterki i znam francuzy, które jeżdżą już ładnych naście lat po Polskich drogach. Przed zakupem francuza polecam sprawdzić go w serwisie https://www.tylnabelka.pl/regeneracja-tylnej-belki/peugeot/. Świetnie radzą sobie z autami francuskimi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio wymieniłem szyby w Auto Szyby "Karad" www.autoszybykarad.pl. Mają świetnych specjalistów i niezłe ceny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Usterki się zdarzają, dlatego też zanim kupimy auto to trzeba zrobić sprawdzenie samochodu przed kupnem w Szczecinie https://motocontroler.com/sprawdzenie-samochodu-przed-kupnem-szczecin-i-okolice/ . Nie kupuje się kota w worku

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak naprawdę w każdym aucie mogą się zdarzyć jakieś usterki i najważniejszą kwestią jest to, aby wiedzieć co w takiej sytuacji robić. Ja po prostu dzwonię po pomoc drogową https://jarex24.pl/ która jest w stanie mi bez problemów pomóc na trasie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie usterki zdarzają się w każdym aucie ale niektórych już nawet nie opłaca się naprawiać. W każdym razie ja chcę wam polecić bardzo dobrą stację demontażu pojazdów https://kasacja.stalowa-wola.pl/ i myślę, że warto o tym wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy wiecie, gdzie szukać sprawdzonego mechanika? Moim zdaniem taka wiedza też może się przydać. Warto rzucić okiem na taką opcję jak lakiernik warszawa: https://www.autogt.pl/uslugi-blacharsko-lakiernicze-w-warszawie/ . Myślę, że będzie to trafiony wybór.

    OdpowiedzUsuń